1 november 2015

Julens bästa frukost!









VÖRT VAR DET HÄR!



God morgon 1 november och prick en månad till 1:a december! Det firar jag med en riktigt julig frukost (för andra dagen i rad). Jag hittade både pepparkaksfil, vörtbröd och julskinka i affären i fredags och lyckan var såklart enorm! Jag älskar vörtbröd med julskinka och senap (sötstark, skånsk ska den vara) och nu kommer mina frukostar vara underbara ett par månader framöver. I vanliga fall kan jag gärna hoppa över frukosten men i jultider frossar jag hellre i vörtbröd, kaffe med smaksättning och pepparkaksfil.


Jag brukar pimpa min pepparkaksfil med pepparkakssmulor och kanel för att göra den extra mumsig. Mmm. Så gott. Dessutom kan man pudra över lite kanel och kardemumma över kaffen så blir det ytterligare lite lyx.


Ja, så startar jag morgonen nu för tiden, hur startar ni er?





1 kommentar:

  1. Så gott! Hittar inget vörtbröd här tyvärr, brukar komma ganska sent till oss.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!