16 november 2015

Juligt vid spisen








JULKORV



Så enkelt men väldigt juligt och väldigt gott. Varje jul köper vi ett par korvar, på någon av de julmarknader vi råkar befinna oss på just det året.  Sen hänger vi upp dem vid spisen, på kopparkåpan tillsammans med en liten morakniv. & plötsligt har vi tillgång till ljuvlig, het, god korv i flera månader. Korven blir nämligen bara bättre och bättre ju längre den hänger där och det är supertrevligt att plocka ner en korv eller två, skiva upp några tunna skivor och bjuda gäster på eller att ha till fredagsvinet medan maten står på spisen och puttrar. Eller på pizzan eller mackan, våra barn älskar korven på frukostmackan.


I år köpte jag, som vanligt, en pepparkorv, det är favoriten här hemma men även en het chilikorv och den är suverän, den kan jag verkligen rekommendera. Dessa korvar köpte jag på Huseby hos Svartrökarnas och de är helt fantastiska. Så detta är en av mina allra starkaste rekommendationer. En spis, ett par goda korvar och en morakniv. Det blir inte enklare eller bättre än så.




1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!