21 november 2015

It's beginning to look a lot like Christmas








DEN BÖRJAR NU, JULEN.


Det är mörkt ute och värmepumpen jobbar för fullt. Jag har tänt brasan och alla ljus. Katten ligger bredvid mig på fällen och det är helt tyst i huset förutom Peter Jöbacks och Sissel Kyrkjebös vackra stämmor. Det lovas snö i morgon och jag hoppas så att få se vackra flingor falla från himlen, det skulle vara ett härligt avstamp in i julen.


Mannen och bonusdottern har gett sig iväg på Dovhjortssafari ute i skogen. Redan vid sex tassade de upp, klädde sig varmt och gav sig iväg. Jag var redan uppe, är det förväntningarna på vad som komma skall som gör att jag inte kan sova? Det är ju faktiskt det här jag har sett fram mot i flera månader, att få sätta på julmusiken, höra Chris Rea sjunga Driving Home For Christmas, mysa framför brasan, titta på den vackraste av Amaryllisar, känna doften av hyacinterna på bordet framför mig.


Idag börjar jag plocka fram julsakerna, eller egentligen började jag redan igår men när det är mörkt ute blir det svårare att dekorera så det blev inte så mycket av den varan igår. Men idag ska jag göra desto mer. Jag har äntligen fått spraya mina krukor, kuddar ska fluffas och bytas ut, vackra dekorationer ska få komma fram, ljusslingor ska upp och julgodis ska kokas och bakas. Det blir en helg i julmusikens och lugnets tecken. Den här helgen går ut på att mysa.


& jag börjar redan så God Morgon på er och ha en härlig lördag, var ni än är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!