14 november 2015

Älskade rumsgran











ARAUCARIA



Äntligen har jag hittat rumsgran till ett rimligt pris. På IKEA hittade jag dessa för 99 kr styck. Krukorna fick jag till ett värde av 39 kr st. Krukorna ska sprutlackeras i en mässingsfärg för att få dem att kännas lite mer varma och passa i jul. Sprayen har jag köpt på Pandurohobby och i eftermiddag får vi se om det blev så bra som jag har tänkt mig. Mannen är skeptisk. :-)



Men dessa är iaf mina absoluta favoriter, supersöta och i mitt sinne, danska granar. Danskarna är ju fenomenala på julstämning i snygg stil. Jag gillar att blanda lite, svenskt, danskt, kanadensiskt(?) men det finns inga miljöbilder så snygga som de danska. Det är som danskt skådespelare, lite bättre, lite mer äkta, lite mer genuint (tänket på Bron förvisso, mer applicerbart på film än inredning).



Hur som, älskar Araucaria och är så glad att jag fick tag i två till ett rimligt pris. Så är ni sugna, bege er genast till IKEA och införskaffa en eller tjugo :-)




2 kommentarer:

  1. De är så fina. En har även flyttat in till mig. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Jag var ju på Ikea i veckan. Missade minigranarna helt, vilket är surt då jag äntligen bestämt mig för att köpa en eller två. Får kolla på Blomsterlandet imorgon, har 25% på ett helt köp. Hoppas att krukorna blir bra!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!