8 november 2015

Fars dag med en julig touch.







GOD MORGON



Har ni överlevt stormen? Själv har jag sovit rätt oroligt, det har knakat och blåst och haft sig. Nu verkar vinden ha mojnat lite och det är mysigt att sitta framför den öppna brasan, uppkrupen i ett av mina nya fårskinn och jag känner hur julen smyger sig in allt mer. Visst är det härligt? Att det får ta sin tid liksom, att en får känna in hur en vill ha det. Snart kommer det mer men stressen att allt ska upp då eller då minskar lite när en sak kommer fram här och där.







Det är ju rätt enkelt att få lite mysstämning med tända ljus (eller i mitt fall Enjoy Candles), en brasa och massor av mjuka, härligt fluffiga isländska fårskinn. Dessa införskaffade jag på julmarknaden i går, hos Johan, Guldlamm.se, som jag träffade där och som säljer fantastiskt fina skinn.  Det kommer mer om marknaden, Johan och hans fårskinnsförsäljning, för han spexade loss när jag drog fram min kamera och det var härligt att se. Gillar när folk bjuder på sig själva.







De härligt, fluffiga fårskinnen har lagt sig som ett mjukt täcke över vår loungegrupp. Här kommer jag och min familj tillbringa många kvällar de närmsta månaderna. Lyssnandes till bra musik (snart julmusik), drickandes glögg, julmust, varm choklad eller en liten whisky (mannen, inte jag). Sitta far, för brasan och känna hur varmt och mysigt vi har det här inne och vara tacksamma för att vi faktiskt har det så bra. Det är värt att uppmärksamma med jämna mellanrum, hur bra vi har det. Eller hur?!






Årets första Hyacint har fått komma in i värmen. Även om jag har ett doftljus som doftar hyacint så går det aldrig att jämföra med the real thing tycker jag.


Den luktar ju inte än men snart så.


Men nu är det dags att tillaga lite Farsdag-frukost till mannen tillsammans med dottern. Uppmärksammar ni era pappor, bonuspappor, barnens pappor etc idag? Här gör vi det med en härlig frukost och i eftermiddag ska hela familjen gå på bio och sen gå ut och äta. Skönt att få skämma bort sin man/pappa ibland.


Ses senare fina ni!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!