17 november 2015

En liten bok om pepparkakor






PROFFSIGA PEPPARKAKSHUS ELLER PEPPARKAKOR



Häromdagen sprang jag på den här boken på Designtorget och kunde naturligtvis inte låta bli att köpa med den hem. Om det är något jag tycker är svårt så är det att få till de där perfekta pepparkakorna. Nu har jag förvisso gjort ett par lyckade pepparkakshus i mina dar men det går alltid att få mer tips, själv och härliga bilder när en ska ge sig på det där med pepparkakor.


Och nu tror jag att jag har funnit den ultimata pepparkaksboken. Full med härliga recept, tips, tankar och vackra bilder.  Det finns massor av mallar, tips vid allergier och intoleranser, recept på glasyr och frosting. Mjuka kakor, sega kakor, pepparkaksdryck. Ja allt som har med pepparkakor att göra med andra ord.


Jag älskar det.


Den här boken är inte bara bra och innehållsrik, den är ju även otroligt vacker och i år ska jag definitivt ge mig på att göra de där små husen ni ser på framsidan. Jag har sett liknande på Instagram och Pinterest men inte tagit i tu med det men i år, ja i år ska det bli av.



Boken kostade 115 kr och jag hittade som sagt min på Designtorget i Malmö.






1 kommentar:

  1. Beställde faktiskt den boken igår! Fastnade för framsidan och ser fram emot att få bläddra i den! :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!