18 november 2015

Vinnaren av Åsas Tomtejuls jultallrikar från Fyrklövern.








ATT FÅ PRESENTERA EN VINNARE OCH FLERA HÄRLIGA MOTIVERINGAR.



Så är då tävlingen där ni har kunnat vinna åtta mattallrikar från Fyrklövern med motiv från Åsas Tomtejul avslutad och en vinnare ska utses. Den svåra biten eftersom det inkom så himla många bra motiveringar. Som vanligt skulle jag ju vilja att alla skulle vinna men jag hoppas att ni förstår varför jag valt den jag har valt.

Eftersom det kom in flera bra förslag så tänkte jag presentera dem jag valde mellan, så att ni kan få en "idé" om hur jag tänkte.



Sandra Landgren13 november 2015 09:10

Äntligen!!! Efter år av letande efter en jultallrik i min smak har jag hittat den idag via helenesjul på instagram. Fantastiskt fina! Nu gäller det att få mannen att tycka samma. Vill gärna vinna och visa min man i verkligheten och fortsätta samla allt i serien!!
Har inget från fyrklövern så det är väl dags nu :) följer fyrklövern på instagram.
God jul på er! /Sandra Landgren 

*******

Fias Jul - Let It Snow13 november 2015 09:12

Vilken tävling! Gillar fyrklövern både på instagram (andersson3392) och facebook. Har spanat på dessa tallrikar nu ett tag, så vackra! Om jag skulle vinna så skulle jag låna ut tallrikarna till mina älskade mamma denna jul. Min mamma brukade älska julen och att styra med all mat och dukning, men de senaste åren har det mest vart krångel med att få ihop oss syskon för att fira tillsammans, och hon verkar inte tycka det är kul längre. Nu tror jag ju inte att tallrikarna är magiska (eller?) och att de kommer fixa allt bara sådär, men jag tror att dom skulle kunna locka fram lite saknad julstämning hos min kära mamma och förhoppningsvis få henne att tycka att det är kul igen!

Håller en tumme extra hårt och önskar dig en trevlig helg!


*******


Elizza 13 november 2015 12:22


Vilka fullkomligt underbara tallrikar! Tomtarna liknar faktiskt hur min pappa så ut när han tomtade för oss - och eftersom min lilla grabb aldrig fick träffa sin morfar så vore det ett fint sätt att knyta ihop (tomte)säcken!

Gillar på Instagram under användarnamnet Makeitandbakeit /Elin Helgsten


*******


Anneth Strinnholm13 november 2015 13:34

Det enda nya julinköp vi gjort till oss i år
är Stor-Johan & Aron, som under granen står.
Med skägg och stora luvor i ljuvlig fårpälsull
de liknar helt porslinets bild – hör nog till samma kull!

Så spännande och roligt att få denna fina chans
att samla släkt och vänner kring ett bord med elegans.
Ty Fyrklövern som signum lovar skönhet och funktion
och Åsas vackra Tomtejul blir helgens tradition.


*******


Anonym16 november 2015 17:19

I jul kommer hela min släkt (de bor i Stockholm) upp till mig i Dalarna för att fira jul, jag har bott här i snart 12 år och det är första året jag får chansen att rå om dem riktigt ordentligt och det skulle det vara så mysigt att få duka julbordet med dessa fantastiska tallrikar, istället för de vanliga vita från IKEA som annars hamnar på bordet. Det är ju liksom ingen jul om inte tomtarna är med. Gillar Fyrklövern på facebook.

Jessica Hellström


*******


Anette Hansson 17 november 2015 17:29


Julskinka, prinskorv, sill och Janssons i all ära
Något vackert måste dessa läckerheter bära
Tomtetallrikar från Fyrklövern så fina på borden
Ät,drick,skål och God Jul från smällkalla Norden

Följer och gillar på Facebook
Anette



*******



Elin 17 november 2015 22:25

Wow jag håller med dig Helene vilken drömtävling, det är nästan för bra för att vara sant! Om jag har en väldig tur och vinner dessa ljuvliga tallrikar, hade jag överraskat min älskade mormor som älskar julen lika mycket som jag gör. Hon har varit så bekymrad nu inför dukningen den här julen, då två av hennes fina jultallrikar gick sönder förra året, och det är en gammal servis som hon har ärvt av sin moster, så det går inte att få tag i några nya. Men jag slår vad om att hon hade blivit överlycklig om det var den här servisen som skulle få ersätta hennes ärvda, även om de här tallrikarna inte har någon historia nu, så kommer det ju att skapas i framtiden. :) jag håller alla tummar och tår, och jag slår vad om att mormor också gör det! (Jag gillar fyrklövern på både instagram och Facebook) varma julhälsningar, Elin Rosqvist


*******


linda 17 november 2015 23:35

Åh så fina. Min mamma samlar på en servis från fyrklövern.. också Åsas fast röda tomtar. Jag har därför handlat av dom men bara för att ge bort delar till henne. Skulle bli så glad att vinna en början till en egen samling så jag kan önska mig delar tillbaka sen ;)
Gillar på IG.

Kram linda 


*******


Rebecca 17 november 2015 23:52

Jag har en extrem kärlek för julen eftersom det är den tiden på året då man kan sprida mest kärlek till vänner och familj.
Vad skulle inte passa in bättre än några fantastisk fina jultallrikar som skulle göra den där julkänslan ännu mera för alla som äter på dom och kanske till och med få dom som inte älskar julen lika mycket att se det fina och mysiga i den.
Dom här tallrikarna skulle följa mig genom många underbara jular och vara med om fantastiska nya jul minnen varje år :)

// Rebecca Dahlgren


OCH VINNAREN ÄR:



Jag tackar för allt deltagande och allra mest berörde Fias (Fias Jul - Let It Snow) motivering mig och jag hoppas att din mamma blir glad för de utlånade tallrikarna och att hon kan känna glädje och förhoppning under årets jul och så även många efterföljande jular. För givetvis är tallrikarna magiska :-)


Så stort Grattis FIA! Hoppas julen blir precis så magisk och vacker som du hoppas och jag hoppas att släkten lyckas samlas och att ni får en underbar juletid.




TACK FÖR ALLAS DELTAGANDE OCH VANN NI INTE SÅ HA FÖRTRÖSTAN, SOM VANLIGT KOMMER DET SNART NYA TÄVLINGAR!





1 kommentar:

  1. Åh! Så glad jag blev nu! Tack! Ser verkligen fram emot att få duka med dessa underbara tallrikar till jul! 😊🎄🎅🏼

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!