15 november 2015

God morgon i julstugan








SÖNDAG OCH LITE JUL I VARDAGSRUMMET



God morgon alla bloggläsare. Hoppas att ni, som jag, har en härlig morgon. För egen del har jag tänt upp massor av ljus (både hittepå och riktiga) och placerat mig på en av fårfällarna i sodan i vardagsrummet. Där kan jag sitta och titta på mina rumsgranar, ljusslingan och hyacinterna som fått en hedersplats på vardagsrumsbordet. Jag kommer ju julpynta nästa helg men jag tyckte att det redan nu funkade att sätta upp lite småsaker, så att det inte blir ett jättejobb nästa helg menar jag (alla ursäkter och så vidare...)


& det är så underbart att sitta här, känna doften av den hyacint som slagit ut med buller och bång (jag råkade visst ge den lite vatten, gör samma misstag varje år) och som nu fick en hedersplats i Ängvasen, vilket fick mig att börja tänka på hur jag ska arrangera blommor i den i jul. Ljuvliga möjligheter.










Lite ensam men vacker och väldoftande.



På agendan idag står det lite nödvändigheter som tvätt, städ och undanplockning. Men jag ska försöka hinna med lite juligheter också, som de där krukorna jag skulle sprutmåla i mässingsfärg, det blev inte riktigt av igår. Sen ska jag se i mina gömmor vad jag mer kan syssla med, kanske blir det någon bakning?







I kväll ska jag nog mysa till det ännu mer i vardagsrummet, tända en brasa, korka upp en glögg , ta fram några pepparkakor och se Bron och Downtown Abbey. Det blir ett bra slut på veckan det, och så är batterierna förhoppningsvis fulladdade inför en ny jobbvecka i morgon.


Och vet ni vad? Två veckor till advent nu, två veckor. Det är ju peanuts!



1 kommentar:

  1. Julen börjar smyga sig sakta in här också. Kram Anette

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!