19 november 2015

En julig leverans från Mathem.se







JUL I EN PÅSE


I går fick jag en trevlig leverans av Mathem.se, ni vet matbutiken på nätet som levererar hem varor till er som ni bestämt själv eller färdiga matkassar. Tex kan ni hitta ett riktigt smaskigt recept och sen klicka i de varor du saknar och få dem hemlevererade. Lätt va?


Jag fick testa en lite julig inspirationskasse som jag ikväll bjöd bonusbarnen på, till deras stoooora förtjusning. Lite god lagrad julmus, kanderade mandlar, vaniljnougat och blandade chokladpraliner. Dessutom fick jag vackra servetter och en hovmästarsås som kommer sitta som en smäck på alla kommande hemmajulbord, laxen kommer bli en glad firre med denna sås tänker jag.










Det här gillar jag bättre än andra kassar jag har testat innan, här kan jag välja bort saker, vilket betyder att jag inte behöver ha en miljon olika pastasorter, ris- och bulgurpaket osv. Här beställer jag det jag vill ha. & detta hade faktiskt varit perfekt när jag ska julbaka för jag tycker det är så trist att handla vetemjöl, socker, blockchoklad osv. Jag använder dem gärna men det är trist att släpa på. Så det här ska jag kanske ta och använda mig av i år, när en jobbar långa dagar är det skönt att slippa köra in om mataffären efter jobb och spendera tid där när det är så mycket skönare att komma hem.



Om ni är intresserade av mathem.se så hittar ni dem via deras webbsida.






1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!