18 november 2015

Att känna julstämningen





PLANER INFÖR HELGEN.



Jag märker hur julen skrider allt närmare dag för dag. Jag har druckit min första Tomtelatte på Espresso House, testat Starbucks julkaffe, sett de vackra trädjuldekorationerna i Åkarp, märkt att Radio Soft (dansk) nu har satt igång med sin 100% jul, dvs de spelar bara julmusik, affärerna svämmar över av julgodis, julmust och allehanda ting och min favoritrondell håller på att ställas i ordning.


Det är lite märkligt det där men i Burlöv finns det en stor rondell som är min absoluta favorit. De som har hand om planteringen där måste älska sitt jobb för det är alltid wowkänsla varje gång jag kör förbi och vid jul ställer de upp sex enorma granar, sätter upp vackra ljus och jag blir helt salig varenda gång jag kör förbi där. Vilken härlig känsla, av en rondell!


Nu har jag dessutom börjat plocka fram så mycket julpynt redan (eller kanske mer adventspynt) att jag nog kommer adventspynta redan på lördag, så att jag kan njuta max under helgen. Här ska bli ännu varmare, härligare och ljuvligare. & naturligtvis juligare. Adventsljusstakar ska plockas fram, ljusslingor ska sättas upp, hyacinterna och Amaryllisen har förhoppningsvis slagit ut och jag hoppas hela familjen kommer ha en enda lång mysig helg.



Så det är planen för helgen, julpynt, julmusikbonanza, massor av mys och kanske en utflykt eller två.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!