3 november 2015

Att ha besökt Tomtebyn (för typ femtielfte gången :-))








ÅRETS FÖRSTA BESÖK!


Härom dagen var jag såklart på den nyöppnade julutställningen på Vellingeblomman. Det är samma mysiga känsla varje år och i år tyckte jag nog tom att det var bättre än tidigare år, kanske för hur de hade placerat sakerna? Nåväl, jag njöt i fulla drag och fotograferade som en galning och har hur mycket bilder som helst känns det som.









De här tyckte jag var så himla söta men nej, just dessa fick inte följa med hem. Då jag begav mig i ensamt majestät till Vellingeblomman skickade jag ett sms till min man när jag var framme att nu är jag här! Varpå jag fick tillbaka ett *Gulp* Haha, jo han känner mig väl. men han kunde vara lugn, jag tog det någorlunda varsamt och det blev bara nåååågra extra julgulor i år (guldiga) och inte så mycket pysselmaterial. Så för honom var det ett lyckat besök, för mig var det helt ok.











Gissar på att mina bonusbarn tycker att vi ska ha en sån här skylt så att tomten hittar rätt. Det blir det tyvärr inte hos oss men jag funderar på att köpa det åt en granne som gillar julen och utsmyckningar väldigt mycket.







Ja det fanns massor att titta på och mycket vackert. Starka trender i år var mörkbrun/mörk koppar, blått och grått.En hel del vinrött skymtade jag faktiskt också. & så givetvis massor av guldiga och vita kulor. Inte så mycket vanlig röd men det finns såklart även det.


Fotograferade massor av vackra kulor och de kommer i ett eget inlägg för de är så fina i sig att de förtjänar en egen piedestal :-)


Ja, starten på mina Vellingeblomman-inlägg. Det kommer flera, var så säkra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!