6 november 2015

Årets julkalender - så här ser den ut.





TUSEN ÅR TILL JULAFTON



Det här ser jag verkligen fram mot och jag tror att det kommer vara en av de bästa julkalendrarna på mycket, mycket länge. Trailern ger verkligen mersmak och om en är en historieälskare av rang (som jag är) så får en nästan gåshud av att veta vad jag har att se fram mot. Jag verkligen älskar historia och det finns väl inget sätt som är så bra som att lära sig som att riktigt dras in i en värld av äventyr, vardag, historier och mänskliga öden.



Den här kan inte börja snart nog men jo, jag måste ju hålla mig till tåls till den 1 december :-) I år har jag faktiskt även köpt papperskalendern, jag brukar inte göra det eftersom de senaste julkalendrarna inte alls har lockat som denna. Men nu är jag lite eld och lågor och ser verkligen fram mot detta.



Dessutom tror jag att detta kommer vara superbra för alla barn, det är så här man presenterar historia så att det blir riktigt intressant. Bra jobbat SVT!





2 kommentarer:

  1. Ja, den verkar ju superbra! Jag tror inte jag har kolla på nån julkalender på 15 år när vår yngsta var liten. Men den här verkar ju faktiskt riktigt lockande!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. då kanske man måste kika;) Hälsar på via angelica och ser fram emot julinsp=)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!