22 november 2015

När snön och julen kom till byn.







VINTERVÄRLD


Det pratas om snökaos i Skåne men där jag befinner mig är det mest lite vitt på marken. Ingen kaos eller så. Kanske för att jag befinner mig mitt inne i en by, skyddad från vind och drivor. Här faller snön vackert, flingor stora som bomullstussar landar mjukt mot den ännu inte hela nerkylda marken.


Det tar tid för snön att lägga sig men till slut gör den det, lagom tills jag börjar sätta upp adventsljusstakar, småenar och allehanda ljus. Lagom till Frank Sinatras ljus stämma ljuder: Let it snow, let it snow, let it snow.


Det är som förbeställt. <3







De säger att det inte kommer vara så länge. Det är ok. Nu har vi iaf fått lite julkänsla, lite vinter, lite feeeling. Jag tycker att en kommer rätt långt med det. Speciellt om en samtidigt dricker en glögg och tänder ett ljus eller två, placerar en vacker julgranskula eller bara tittar in i elden.











Så här ser det ut idag, lite vitare, lite ljusare, lite underbarare. Just nu faller snön tungt och det är skönt att sitta inne i det varma vardagsrummet och titta ut. & ser ni? Stjärnan har kommit upp där ute, nu kommer den lysa vackert varje kväll för oss att beskåda. Ihop med snön blir det såklart extra speciellt. Det är ju det allra bästa, vit snö och ljusslingor. En perfekt julig värld helt enkelt.


Idag ska jag försöka pynta klart, se till att elden brinner hela dagen och håller oss varma, försöka baka lite, förbereda snaps och njuta av en härligt vit och julig söndag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!