1 november 2015

När det bara är en månad kvar.








GODKVÄLL ALLA VÄNNER.


Sitter uppkrupen i soffan med massor av tända ljus i vardagsrummet och en mängd bilder från Vellingeblomman att redigera. En härlig gryta står och puttrar på spisen och det doftar ljuvligt i hela huset, nästan som vid jul.



Tänker att det ju är den 1 november och att det nu endast är en månad kvar till första december och allt vad det innebär. För mig innebär det att är tre veckor kvar till det är dags att börja adventspynta eftersom jag kommer åka till London helgen efter. Så tre veckor kvar alltså. Det är ju knappt så att en tror att det är sant, att det börjar nu liksom. Nu kommer det sättas upp vackra granar, ljus av alla de slag, tomtar här och där, choklad i obscena mängder och julmusik!








Nu kommer alla "normala" människor börja tänka jul, börja planera för julfester, julklappar och julpyntning, där vi julnördar redan har planerat i flera månader (ja, det är ingen som påstår att det inte är lite märkligt men vi är stolta över det.)


Men nu är det alltså nästan fritt fram för alla att go all in :-) Visst är det härligt! Jag är iaf tokglad att det nu kommer vara mycket lättare att hitta julsaker precis överallt och snart kommer julmusiken börja spelas i butikerna, tomtelatten kommer vara ett stående inslag i min vardag och på vägen hem från jobbet kommer jag lyssna på Soft jul (dansk radiokanal som enbart kör jul vid jul) på radion.









Idag har jag tex besökt Emporia och fick med mig både vackra paket (från Gallerix) och en lakritskalender från Lakrits by Johan Bülow. Illums bolighus var julpyntat och vackert (men jag köpte ingenting förutom lakrits) och stämningen var på topp. Ser fram mot att komma tillbaka om några veckor och se deras enorma gran, göra de första julklappsinköpen och jula mig riktigt mycket.


Men nu ska jag hålla kväll, göra klart den där grytan, göra mig i ordning för kvällen och se veckans avsnitt av Broen. Ett alldeles utmärkt slut på veckan.





1 kommentar:

  1. Visst är det härligt att det börjar närma sig på riktigt, nu i november kommer det att formligen explodera med julsaker i alla butiker och det börjar som sagt vara helt ok att börja planera, handla och förbereda. Ljuvligt :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!