5 november 2015

Vackra julgranskulor.








God morgon.



Tänkte starta dagen med att tipsa om lite vackra julgranskulor som jag spanade in på Vellingeblomman. I år fanns det verkligen många vackra kulor och även om jag är traditionell (rött, vitt, gulligt) så blev jag ruskigt förtjust i de blåa och gröna kulorna med dekor. Som den här ovan. Så vacker!



Det är så himla roligt med vackra julgarnskulor tycker jag och nu för tiden försöker jag införskaffa några per år för att "komma ihåg" just det året. Då blir julgransbeklädnaden och julpyntandet väldigt speciellt, när en kan ta upp en vacker prydnad, hålla den i sin hand och tänka på tillfället då man köpte den. Kanske var det i ett annat land? Kanske var det en vacker gåva från en vän eller någon nära? Kanske var det vid ett speciellt tillfälle i livet som du håller kärt eller minns på grunda av någon annan anledning. Hur som helst så kan julgransbeklädningen bli en livsresa varje gång det är dags att hänga upp kulorna. Det tycker jag är en väldigt speciell sak med julpyntandet och när jag klär granen.



Ja, lite så ser jag på det nu för tiden. Jag är inte lika strikt som min mamma som bara hade röda kulor i granen (nåja, ett tag hade hon faktiskt silvriga också men de sista 15 åren var det enbart röda) och jag ser ett värde i att samla på mig julsaker från olika år och perioder.



Så det ser jag fram mot i år, att införskaffa en juldekoration eller julprydnad som jag kommer minnas länge. kanske blir det på helgens julmarknad i Huseby, kanske blir det någon helt annanstans. Men en sak vet jag, i år kommer det vara lika underbart som alltid att klä granen <3


















3 kommentarer:

  1. God morgon,
    vilka vackra julgranskulor. Jag blev speciellt förtjust i den gröna även om jag för det mesta bara klätt vår gran i guld.
    Finns verkligen så mycket vackert :)

    SvaraRadera
  2. Jag får så ont i magen när jag kommer på att det förmodligen inte blir något besök på Vellingeblomman för min del. Skulle åkt dit förra året men det blev inte av på grund av sjuka barn och för mycket stress.
    Tack för att jag får en liten tur där ändå nu när du visar upp en massa ljuvligheter.
    Ha en härlig torsdag!

    SvaraRadera
  3. De var verkligen vackra! Vi brukar också köpa några varje år. I glas förstås.

    Kram Lena

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!