14 november 2015

Så långt från jul som det kan bli.







HJÄRTESORG.


Jag försöker hålla "verkligheten" utanför bloggen eftersom detta ska vara en renodlad julblogg som tipsar om härlig jul men efter kvällen så går det inte att bara göra ett vanligt inlägg.  Vi såg En underbar jävla jul i går kväll och den var väldigt bra men att komma ut, slå på telefonen och nås av nyheterna om terrordåd, över hundra döda i Paris och gisslantagande gör att luften går ur en och en julblogg känns väldigt oviktig. Jag vill inte vara politisk i bloggen, den ska vara en feel-good-blogg men jag har flera franska kollegor kollegor som  som jag idag känner oerhörd sorg med.


Så i stället för skriva ett glättigt, glatt inlägg om en film jag såg igår väljer jag nu, denna natt, att tänka på offren, på mina kollegor och de drabbade med familjer.




3 kommentarer:

  1. Det är så hemskt vad mycket terror, hat och krig som sprider sig över världen nu! Helt maktlös är man, det svider till i hjärtat av sorg för de drabbade och en rädsla över vart allting är på väg ;(

    SvaraRadera
  2. Ja, fy! Vad är det som händer i världen! Här har vi festat en hel kväll och natt och inser när vi är på väg hem vad som hänt! Så otäckt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Ja det är hemskt. Jag vaknade precis till nyheterna för jag somnade tidigt igår. Jag finner inga ord...

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!