22 november 2015

Så avslutar vi den första juliga helgen







SNÖ, JULPYNT OCH JULKÄNSLA


Så var den här helgen över och vi går in i en ny vecka, en vecka då vi närmar oss första advent med stormsteg. Vi har ju julat till det i helgen men jag ser att det är fler runtomkring i kvarteret som fått upp adventsljusstakar och ljusnät (våra grannar har klätt sin stora buxbom med ett ljusnät och jag blev så himla glad när jag såg det, jag får liksom glädje av deras fina pyntande) och fler lär komma veckan som kommer.


Själv avslutar jag helgen i soffan, med julmust, lite ost och ett avsnitt av Bron innan sängen väntar för en natts behövlig vila. & visst sover en bättre när sovrummet är ljuvligt pyntat (mest ljusslingor, adventsljusstake iofs) och snön ligger vit på taken. Sinnebilden av jul och vinter.


I veckan som kommer tipsar jag om hemmagjord snaps, ett snabbt DIY tips och julböcker för de allra minsta. Det kommer bli en härlig vecka. Dessutom, på fredag flyger jag till London och jag kan knappt bärga mig. Jag förväntar mig julstämning galore.



Men nu, soffan, maken och Broen. Ha en trevlig söndagskväll och en bra start på veckan hörrni!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!