1 november 2016

VÄLKOMMEN NOVEMBER!







EN MÅNAD KVAR TILL JULEN VERKLIGEN BÖRJAR.


Det är den där tiden på året nu, då en får frossa i allehanda godsaker och tänkta på resultatet i januari (gäller iaf mig). Jag drömmer mig bort till varje kommande tomtelatte, lussekatt, pepparkaka med vitlöksost på, allt hembakat godis, snaps (som jag inte ens gillar men är kul att göra) och trillingnöt som ska slinka ner i min mun.


Jan Malmsjö hade rätt när han sjöng "Vår bästa tid är nu" I alla fall om han menade november och december. & nu fick jag ett fasligt sug att se Fanny och Alexander, den långa versionen.


Dagens agenda består iaf av lite höstlovsaktiviteter med kidsen. Frukost på Espresso House, leta vinterjacka (det är inte like lätt till en tonåring som till en åttaåring, så kan vi säga) och vi ska leta böcker på akadademibokhandeln eftersom de har 20% på barn- och ungdomsböcker denna vecka (läslov) vilket jag tycker är svinbra. Jag är en sån som står på barrikaderna och hötter med "På västfronten intet nytt" och tycker att det är en av livets stora gåvor att vi har fått möjligheten att läsa vad andra människor har fantiserat ihop eller måste berätta. <3


Så full rulle hela dagen. Plus att det blir en jobbeftermiddag när jag lämnat barnen hos sin mamma. Då kryper jag upp i soffan, under massor av filtar och dricker en god kopp kaffe och slänger allt för ofta ett öga på min julinstagram för att se vad alla ni andra sysslar med och generöst delar med er av.


Så så ser min dag ut. Vi ses senare tycker jag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!