27 november 2016

ATT HA ÄNTLIGEN HA FIRAT FÖRSTA ADVENT







GLÖGG, LUSSEKATTER OCH PEPPARKAKOR



Så har vi firat första advent. Med vänner, grannbakade lussekatter, glöggtestning, mys och massor av tända ljus. Vi testade flera olika glöggar bland annat Hjorttronglögg från Dufvenkrooks, 1895 från Blossa, Blossa16 samt Herrljunga alkoholfria glögg. Hjorttronglöggen och 1895 är mina favoriter än så länge men så vet jag ju att Blossa 16 ska drickas kall för att vara riktigt bra och så gjorde vi inte idag.








Förutom att ha haft adventsfika har mannen satt upp massor av julbelysning utomhus (yeah!) så det börjar bli riktigt mysigt i trädgården. Fast vi har fortfarande många slingor kvar och inomhus är det också massor som inte är upplockat. Fast det kanske blir lite mer selektivt i år, vi får se. Just nu är jag konstigt nog lite mätt på jul vilket gör att det inte känns lika prioriterat. Men det kommer väl :-) Idag har jag rusat runt på stan för att hitta lite ris till mina amaryllis, varit på återvinningen (PUST) och letat efter en adventsljusstake eftersom vi saker en till vårt sovrum. Köpte en på IKEA förra året men den lös knappt så jag vill ha något nytt. Så vårt sovrum, som skulle bli superjuligt, har bara en ljusslinga runt sänggaveln och det är mest pga av att jag inte orkat ta undan slingan sen förra året. Fast då var den lindad kring gardinvajern iofs.







Nu måste jag snart nanna kudden för jag börjar ett nytt uppdrag i morgon som ska köras parallellt med mitt vanliga uppdrag. Vilket kommer göra december superbusy eftersom  bloggen såklart ska uppdateras och det är julbord och fester och massor av annat som ska fixas. Konstigt, trots att man börjar förbereda sig i augusti (nåja, men tänka och skriva om julen) så blir det ändå stressigt på julen. Är det inte konstigt?


I morgon börjar jag med en ny kategori . Modebloggare och andra bloggare sysslar ju ofta med något kring kategorin "Dagens" så det får bli min egen utmaning fram tills julafton. Sen hur ambitiöst det blir, ja det vete katten. Men nu sängdags!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!