27 november 2016

GLAD FÖRSTA ADVENT.







LET IT SNOW, LET IT SNOW, LET IT SNOW.


Snön lyser med sin frånvaro men igår kväll kom jag äntligen igång med mitt adventfixande. Men det tar ju så många gillar att man nästan blir koko. Bara att hitta lådorna är en pärs :-) Så vi är inte klara än men jag visar en liten del nu och en liten del sen. Det sk upp ett par saker till, adventsljusstakarna ska pimpas, fler hyacinter ska placeras ut etc. Sen får det mer juliga komma fram drygt två veckor så jag hoppas kunna ta hem julgranen och klä den.









Men man kommer rätt långt med mycket ljus, amaryllisstänger, hyacinter, julmusik, härliga fårskinnsfällar, lite mysiga kuddar och en och annan rumsgran. De här köpte jag i Köpenhamn igår, är de inte magnifika? Blommor och växter i varje rum och på alla möjliga platser kommer  verkligen var min grej i år.








Tyvärr var de vita amaryllisarna jag köpte mycket mindre starka i stammen så de får nu hänga upp och ner i ett fönster tills jag klurat ut hur jag ska få mannen att gå med på att jag ska få spika upp två spikar ovanför köksfönstret så att jag kan hänga dem där med röda sidaneband.


Men nu måste jag sätta fart på den här dagen, det är saker som ska shoppas, mat ska inhandlas och en tomtelatte ska drickas. Sen kommer gäster för lite adventsvika vid fyra och efter det ska vi baka lussekatter så att det står härliga till.


Men Glad första advent på er alla och så ses vi lite senare. Då ska jag även avslöja vinnaren i tävlingen om ett presentkort på 500 kr på Becca design.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!