18 november 2016

VÄRLDENS FINASTE, VACKRASTE OCH MEST UNDERBARA FÅR/LAMMSKINN DU KAN TÄNKA DIG.








BÄSTA JULINREDNINGSATTIRALJEN


Alltså, jag bara ÄLSKAR mina får/lammskinn jag köper från Johan. Jag bara älskar dem. För en frusen själ som undertecknad så kan jag ha dessa skinn överralt, bli inte förvånad om min skulle hitta mig sovandes under ett vinterduntäcke, filt och ett fårskinn ovanpå det. Då sover en som en gudinna. Eller jag gör i alla fall.


& i soffan ger de den där extra värmen som så oftast behövs på vinterna. I år planerar jag dessutom på att pompa en uteplats med två fotäljer, pälsar och lite annat mysigt för att kunna utnyttja huset/trädgården med. & att bara sitta på dessa fällar för en varm och glad.











I år valde jag svarta eller svarta med gråaskiftningar, vilket är tvärt mot alla vita jag köpte förra året. Men jag tror det blir en bra blandning, nästa gång får det väl bli lite mer gråa gotlandsfårskin, skulle behöver klä om mina 50-talssnurrpallar som jag ärvt av mormor och det skulle ju vara perfekt. Dessutom föredrar min man nog de mer gråsvarta än de vita så jag får väl vara lite hygglig ;-)











Men just nu är jag extremt nöjd med de jag köpte även om de kostar en väsentlig peng. Dock är det något man kan ha i hela sitt liv och det kan förhoppningsvis gå i arv så det är väl investerade pengar tänker jag. Tyvärr blir det ju inga direkt juliga bilder just nu eftersom jag är lire rigid när de gäller när jag får och inte får börja julpynta. Vi har alla våra traditioner och en av dem är att inte utpynta for tidigt och att inte lyssna på julmusik för tidigt. Dock har jag lärt mig genom vissa intervjuer på sistone att jag kanske inte är så traditionsbunden som jag själv trott. Vilket är rätt intressant. Men mer om det senare.







Kolla så vackra de är, långhåriga, vacker päls, de har mått bra och det syns. Ekologiskt och bra djurhållning. Och är man intresserad av hur djuren mår så kan man alltid besöka Johan och hans gård ute på Öland i både maj och oktober då de har skördefester.







& ni ser ju, de är fantastiska, oavsett vilka skinn man väljer. & även om man bor i en 80-taltsvilla som vi gör så passar de in bara man får låta dem ta den plats den behöver. Men jag kan ju tänka mig hur ännu vackrare de är i tex en prästgård, en gammal skola, en stuga i Dalarna, på en kälke i boden osv. Möjligheterna är, som man säger, oändliga. För mig är det här en investering för livet och det gör at vårt 80-talshus blir lite mer jullikt under julmånaderna.


I morgon och under hela helgen befinner sig fårbonden Johan och hans crew på Wapnö julmarknad i Halmstad. Jag har fått presskort dit så jag tänkte passa på att besöka en, för mig, ny julmarknad. & är ni intresserade av några speciella skinna så be mig fotografera dem så lägger jag upp dem här. Annars är Johan extremt kundvänlig och ni når honom på både mail och mobil om ni bara skickar en förfrågan till mig. Han kommer skicka er bilder och ni kommer älska vad ni ser. Dessutom är Johan väldigt trevligt så han är lätt att prata med och avståndet är egentligen inte en issue. Skinn går att skicka över hela Sverige.


Ja för mig är det här lite av ett av julens måsten nu för tiden. & har du någon som du vet har allt men som du inte vet vad du ska ge i julklapp så är tt skinn en väldigt trevlig julklapp.


Men nu är det dags att sova. Jag somnade helt utslagen vid sex ikväll och sov sen i fem timmar, vet inte vad det beror på men gud va skönt det var :-)


Sett i morgon! God natt och vet i vad, nu är det bara 36 dagar kvar till julafton!









1 kommentar:

  1. Jag passade på att klappa lite på hans fårskinnsfällar på Wapnö i fredags och kan verkligen gå i god för hur underbara de är!! :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!