23 november 2016

ATT GÅ LITE BANANAS I PYSSELGARDEROBEN






DÅ VS NU 


För några veckor sen visade jag hur min nya pysselgarderob såg ut, det inlägget kan ni läsa
HÄR, nu har det fyllts på kan man säga. & ärligt talat så vet jag inte när jag ska hinna pyssla med allt pyssel. För det här är ju inte det enda pysslet. Det här är ÅRETS inköp. Ni förstår, man blir ju lite stressad för tanken är ju att jag ska använda det jag har köpt och göra fina saker av dem.









& så julgran på biltaksmanin ska vi inte tala om. Jag kommer snart ha hela huset fullt av bilar med snöiga julgranar (förhoppningsvis till allas belåtenhet). Den nedersta här ska ju hänga i julgranen. & vi har ju ett stort hus, det har vi (försöker envist övertyga mig själv om att det faktiskt går att ha minst fyra granbilar). & så har vi det lilla pysslet som jag tänkte knopa ihop i en ljusbo jag köpt på IKEA. Det kan hända att tanken har tagit för stora kliv gällande detta men jag hoppas att jag ska få ihop det på något sätt.








Ja presentsnören har vi ju iaf ingen större brist på... inte etiketter heller. & vi som i år bestämt att vi inte ska köpa så många julklappar. Tur att man i vissa fall kan använda en del av banden och etiketterna till annat. Detta ska ju inte vara ett julskåp året om (det var i alla fall inte tänkt så...)






Doftljuslådan är påfylld så nu ska vi nog klara oss fram till nyår eller så. Tur man har många rum att bränna av doftljus i :-D Härligt och lite lyxigt att kunna ha doftljus både i badrum, tvättstuga, vardagsrum, kök och sovrum (de vuxnas, barnen har fått ha något litet någon gång under övervakning).


& i paketlådan har det tillkommit något enstaka paket, lite lådor jag ska vika och fylla med godis etc och ge bort till de som ätit många pepparkakor i år eller helt enkelt behöver det.


Så, det var det hele. Men det är inte hela sanningen för jag har faktiskt redan börjat sprida ut lite saker här och var i huset. Inte så att det syns adventspyntat ut men tja, saker som kanske lika gärna kan stå i Stringhyllan fem dagar innan första advent eller en bok som lika gärna kan få ligga framme.


Det var hur det ser ut i julgarderoben det, tur julen snart får komma ut så att den slipper ligga är instängd och känna sig ensam. För om några dagar är det jag som börjar adventspynta. Hurra!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!