28 november 2016

DAGENS: JULHYLLAN








JULPYNTAD HYLLA


Då drar vi väl igång en Dagens då. Idag tänkte jag att vi skulle kolla på hur vår Stringhylla i köket ser ut just nu. Den kommer nog förändras under december (tex kommer lakritsen att ätas upp, garanterat!), det kommer komma till nya grejer, hyacinten växer förhoppningsvis och någon liten souvenir från London får kanske hitta sin plats här efter nästa weekendresa. Ser ni den lilla Sonny Angels-tomten på andra hyllan? Det var den jag hittade i en knasig liten serietidningsaffär i ett väldigt varmt Venedig i början av juli. Konstigt ställe att handla julsaker på men nu har han fått sällskap av tre till. Två ur årets kollektion och en från förra årets. Sen har vi lite blandade saker som Te-adventskalendern, några julfigurer från New York, lakrits från Danmark, en fin burk te fån Svenskt Tenn som jag fått i present osv.


Får komma tillbaka till hur den här hyllan ser ut om  några veckor igen, och göra en ny Dagens. Bara för se hur stor skillnad ett par veckor runt jul kan göra.


Bloggens första Dagens tror jag minsann. Stort! ;-)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!