31 oktober 2016

SNART DAGS FÖR DEN HÄR STÄMNINGSHÖJAREN - ÅRETS FÖRSTA JULMARKNAD.







WOOP WOOP, NU BÖRJAS DET!


Redan till helgen drar Hueby marknad igång men då jag inte har någon möjlighet den här helgen så sparar jag mig till helgen efter men då ska det minsann julas  och julas så att det stor härliga till.

Å få smaka hembakt bröd med extrasaltat gårdssmör. Det är några av livets absoluta favorittilfällen.



Mannen, myten legenden. Han säljer som om eskimoerna vore utan is och Sharaha börjat torka ut. Han är trevlig och tar sig tid men är väldig positiv. This is the man of the hour! Så hälsa Johan från Helénes underbara jul om ni träffar honom.



Denna man kommer få celebert besök, inte bara av mig,  det kommer hänga bloggerskor och andra människor intresserade av kvalitetsprodukter som flugor kring lammJohan :-). Hes is a lugn man. Dock måste jag tillstå att tjejerna runtomkring Anna och de andra gör ett fantastiskt jobb. Trevliga, gemytliga och glada. Trots skånsk vargavinter. Det är en del del krut i dessa män och kvinnor.

(Johan, jag litar på att du sparar finfina isländska och gotländska fällar till mig tills jag kommer på lördagen den 12:e november. Inga vita i år dock. NU mer gråsvarta likt den i mitt i bild :-) Bonusdottern följer dessutom med så har du en valp eller två med dig så blir hon kär i dig i år igen :-)). Annars måste du hänga på Jakriborg i år igen! Då ska jag personligen gå runt och göra reklam för dig i vår lilla by.


I år har jag insiktet på de gråa fårskinnen, kanske inte fem men en två, tre stycken? Kanske lite olika slag, lite olika områden att använda dem etc, drömmen är ju egentligen att kunna ha en pläd på varje stol vid julbordet så att alla gäster känner sig extra varmt välkomna. För varm, det blir man!. Ni måste absolut besöka Johan oc jag ska ta reda på exakt vart han befinner sig så att  i går raka vägen dit. Bättre än så blir det inte.












Framförallt så ska man verkligen passa på att vara därpå kvällen. VILKEN SKILLNAD! Det är som att förflytta sig hundra år i ett svep. .Förutom när det gäller kontanter, swish och sånt, det ligger vi fortfarande rätt stilla på i början av 1800-talet.










Lägg en dag på detta och ni kommer inte ångra er, det finns så mycket hantverk, mat, stickade mössor, tomtar, juldrycker, julgodis och en massa ni inte ens visste att ni behövde. Det är de bästa mässorna jag vet. . & ser ni mig med kamera i högsta hugg så kom fram säg hej, tipsa om bra saker på marknaden jag jag tipsar tillbaka, hur gärna man än vill så går det inte att hinna med allt.


Men nu! God natt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!