7 november 2016

BLOSSAS ALKOHOLFRIA GLÖGG MED SMAK AV VINTERÄPPLE, KRYDDAD MED ÄKTA CEYLONKANEL & INGEFÄRA








SKÅNES STOLTHET OCH KIVIKS BÄSTA



Häromdagen plockade jag upp en flaska av Blossas mustiga Äppleglögg på Systembolaget (39 kr) och ikväll testade vi den, så att vi vet om den passar att ta med ut på skridskoturer, skogspromenader eller vad man nu kan tänkas göra i ett vitt, fluffigt vinterlandskap. Den här värmer man med fördel och häller i en termos och tar med sig ut med ostmackor, lussekatter och grillkorv. Jag kan absolut tänka mig denna som ett alternativ eller komplement till en kanna kaffe eller varm choklad.


Glöggen är oerhört söt men åker man tex Vasaloppet så är detta nog snudd på doping och med andra ord inget för de som inte äter/dricker socker i stora mängder. 137 g/l fast när det är -20 ute så kan man behöva en riktig energiboost och då är detta en riktigt bra glögg. Som varma sommaräpplen på flaska. Och eftersom det är 0,4% alkholfritt så kan väl de flesta dricka det.


Så denna är väldigt god om man gillar äpplemust och socker :-) Jag som undviker socker i stor utsträckning får nöja mig med ett lett glas men det räcker rätt bra det också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!