9 november 2016

HEJ MITT VINTERLAND







VITT, VITT, VITT


Jag vaknade upp till att telefonen plingade till och började genast leta runt i sängen i jakten på mobilen så att jag kunde kolla nyheter och fira Hillarys vinst. Hittade inte telefonen och sprang ner på bottenvåningen för att se om jag glömt den där varpå min mans första ord är "Trump verkar vinna valet". Snacka om att tappa hakan. Brexit all over again alltså. Men så tittade jag ut, och fastän jag visste att det skulle snöa så kan en ju aldrig riktigt lita på det i Skåne, men utanför var allt vitt och vackert. Loves it!


Jaha, dags att leta efter telefonen igen då, för att kunna fotografera (har du inte instagramat har det inte hänt, det vet ni) allt det vackra och återigen for jag runt som en dåre för att hitta telefonen (skit i valet, det har ju snöat!). Den hade snurrat in sig i min filt jag sov med i natt. Så, ut i kylan på baksidan av huset och knäppte av några bilder. Såg kattspår och tänkte direkt att det var en hälsning från min älskade från himlen. Det kändes fint.









Men mobilbilder duger sällan till blogginlägg så jag gick för att hämta kameran, som var utan minneskort (flyttar det mellan dator och kamera när jag för över bilder) så jag letade upp datorn och även den saknade minneskort.



Men va i hela friden människa, här snöar det och du kan inte fotografera, det kanske inte kommer mer snö, hitta minneskotet NU! Efter väldigt många om och men så gjorde jag faktiskt det och det var ljuvligt att få komma ut lite. För även om det inte är mycket snö så är det starten på säsongen, känslan infinner sig (även om den kunde varit ännu bättre idag med en annan valutgång men sån är livet) och längtan intensifieras.









Nu får vi se hur länge det ligger kvar för på lördag kör jag till Huseby och Husebyjul och då ser jag helt inget snökaos på vägarna. Tills dess jobbar jag mig varm hemma men program som inte är kompatibla med min jobbdator (grr), förbereder blogginlägg, ska på lokalinvigning, se Kents avskedsturne på fredag och fira fars dag på söndag. Så det är fullt upp. Men med snö utanför fönstret är världen iaf lite ljusare och hoppet om en vit jul infinner sig.


Och om någon är sugen på tomat och grön chili så är det bara att komma och hämta :-)







1 kommentar:

  1. Härliga bilder JA vad är viktigare än den första snön kan man tänka.Frysta tomater ja vackert var det med dessa röda LYSTE litet JUL

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!