22 november 2016

ATT REDAN HA TESTAT ÅRETS JULKLAPP - VR-GLASÖGON



COOLT MEN LITE FÖR TIDIGT?


HUI Research utsåg nu på morgonen VR-glasögon till årets julklapp. En riktigt rolig pryl som jag testade på en AW hos några kompisars företagsmingel förra veckan och man blir utan tvekan hooked om man dessutom har ett bra spel eller programvara till. Nu är det ju skillnad på VR-glasögon och VR-glasögon. De kan kosta allt från 180 kr till 30000 så det gäller att göra sin research innan och veta vad man ska använda den till. Den jag testade var nog av en högre standard eftersom det är ett spelbolag som utvecklade programvaran. I just detta fallet fick man åka varuhushiss upp för en skyskrapa 250 meter upp i liften och sen vandra ut på en planka. Det var sjukt häftigt. 








Här ser ni mig och VDn för Divine Robots Jaana demonstrera hur det ser ut i verkligheten och hur det ser ut bakom glasögonen. Här har vi desstutom någon slags ben/fotskydd på våra ben så att när vi kom ut på plankan såg man en champagne flaska man skulle försöka sparka ut i luften. Nu var det ju här bara en liten del av allt man skulle kunna göra men bara  att göra detta var riktigt häftigt, och lite läskigt.



Så VR-glasögon är årets julklapp alltså. Gissar på att det kommer säljas en hel del men risken är väl att en del blir liggande i tekniklådan då man kanske inte har tillgång till de riktigt coola grejerna om man inte vill betala en hel del för rätt kvalité, programvara och spel.


Men att det är en framtidsgrej, absolut. Jag ville bygga en källare  hemma där jag kunde ha ett rum med allt detta installerat och bara åka varuhushushiss upp i olika storstäder och sitta på en planka och dingla med benen hela dagarna. Det hade varit coolt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!