30 november 2016

LÅT OSS FIRA SISTA NOVEMBER FÖR I MORGON ÄR DET DECEMBER!






& VI GÅ UT MED HÅRTOCH ÄTER FÖRSTA JULBORDET IKVÄLL.


I många år, nästan tio år har jag ätit julbord på Sankt Markus vinkällare i Malmö. Konstellationerna har ändrats men de sista sex-sju åren har vi varit samma tre par/familjer som för traditionen vidare. & ikväll är det dags för årets första julbord med våra fina vänner Åsa, Ola, Martina, Richard och deras tre barn (två tillhör ett par, ett tillhör det andra).


Älskar julbord och ska äta skinka och sill så att jag nästan spricker. Dessutom är det en superhärlig lokal med massor av värme, kärlek och från en härlig tidsepok med valv, tegel och vinkällare bakom låsta grindar. Plus härligt sällskap. Kan inte bli bättre.









Huset blir mer och mer pyntat och igår köpte jag tom en utegran som jag hoppas vi kan placera på framsidan i morgon så att jag kan pynta den med härliga ljusslingor och bli sådär barnsligt glad så fort man kommer hem från jobb eller whatever. Ljusslingor alltså, bästa! Går inte att ha för många.






& i morgon är det dags för årets andra julbord, denna gång md  mitt företag. Bästa planeringen ever då jag ska spänna min tandställning bara några timmar innan. Jaja, jag får väl äta risgrynsgröt i en timme eller så. Eller dricka julbord, det kan ju funka. Dock, på fredag drar jag, mannen och kidsen till London fören julweekend så det blir nog bra med risgrynsgröt (och lite sill) så att jag kommer hem i tid och inte missar flyget. (pick Johan).


Men nu ska jag börja göra mig iordning, ta ett värnade bad, klä upp mig lite och bege ig till Malmö för världens bästa julbord. Vi ses i morgon julisar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!