16 november 2016

NYA FANTASTISKT GODA DRYCKER FRÅN ESPRESSO HOUSE







TOMTELATTE, STICKY TOFFEE NUT LATTE OCH GINGERBRED LATTE



ÄNTLIGEN. Säger jag igen, så har Espresso house startat med att ha Tomtelatte som  standard under hela juligheten. I år har den dessutom fått lite nya kompisar i form av en pepparkakslatte och en Toffeelatte. & man dör ju nästan så goda de är (och inte ett dugg nyttiga men en då och då får gå an). Dessa kommer det säkert bli allt för många av fram till jul.






Klassikern är ju Tomtelatten, innehållandes kanelsyrup, mjölk kaffe, vispgrädde och kardemumma. Den är gudomlig I tell you.






Lillasyster pepperkakslatten fick jag en chans att testa idag och den var ju givetvis otroligt god den också. Jag föredrar fortfarande Tomtelatten men jag kan absolut tänka mig att variera mig med denna ibland.







Sist men inte minst har vi Sticky toffee nut latte och den har jag inte testat än men jag antar att den är minst lika god den också. Jag menar, allt som innehåller mycket socker är ju oftast gott? Nä precis. & ihop med kaffe och grädde och lite god topping så tror jag att denna är dundergod.


Så dagens tips, nästa stopp Espressohouse och någon av deras juliga kaffesorter. NI kommer inte bli besvikna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!