23 november 2016

DET HAN VILL HA. JULKLAPPSTIPS!






DET MANLIGASTE AV SMYCKEN - EN RIKTIGT SNYGG KLOCKA.
I samarbete med Hexter&Baines


Det finns inget stiligare än en snygg man i schyssta kläder med en klocka man lägger märke till. Just klockor är ju mannens motsvarighet till i princip alla kvinnors smycken. Personligen har jag svårt för armband, halsband och en massa ringar på de män jag attraheras av men det är ju en smaksak, för mig är det klockor. & det behöver inte vara de där superduperdyra klockorna för jag tycker oftast inte ens att de är snygga och förstår aldrig priset. En klocka som kostar som en mindra sommarstuga vid västkusten är inte min melodi. Däremot får de väldigt gärna vara snygga och klassiska och det tycker jag att Hexter & Baines verkligen har lyckats med. 



Urtavlan är enkel och stilren och jag gillar att man kan välja mellan brun eller svart rem och rosé eller silver för detaljerna. Just min smak. Vilket betyder att jag kan låna min mans klocka ibland :-)









Min man fick Oakhammodellen vilket är Hexter & Baines mest populära klocka och jag förstår verkligen varför. Kombinationen mellan det konjaksbruna armbandet och den roséguldfärgade boetten är den perfekta kombinationen i mina ögon.



Detta är den tredje klockan min man får av mig på sju år och han älskar dem alla lika mycket men det är ju ändå roligt med en ny klocka och alla, trots att de är klassiska, har ju något som skiljer dem åt. Vilket betyder att de passar till det mesta i klädväg. Just här är grundinspirationen i klädvalet lite åt 1920-talet, Downton Abbeystuk men det den kommer passa lika bra bra ihop med ett par schysta chinos och en snygg vit skjorta med uppkavlade ärmar på sommaren. Eller en riktigt avslappnad look med shorts, solglasögon och en simpel men snygg t-shirt.



40 mm boett med 20 mm brett armband. Svart med roséplätering.

36 mm boett och 18 mm armbandsbredd.





Jag gillar verkligen den här klockan, den påminner (på ett bra sätt) på de klockor min mormor hade när jag var liten fast i en mycket modernare tappning såklart. Det är trevligt när en klocka är så snygg att man gärna bär den nästan mer som ett smycke än en klocka. Just Hexter & Baines klockor är av riktigt bra kvalité trots att de inte är speciellt dyra. Urverket är schweizisk quartz, glaset är reptålig safirkristall och boetten finns i storlek 36 eller 40 mm.


Det här tycker jag är en jättebra julklapp till mannen eller kvinnan i ditt liv. För den finns ju förstås för både män och kvinnor och allt handlar om tycke och smak. För den lite smalare handleden väljer man kanske boetten i 36 mm med ett armband som är 18 mm brett, för den större armen finns 40 mm boetten och det 20 mm armbandet. Det är helt enkelt upp till ens eget tycke och smak. Jag gillar dem alla :-)



Om ni besöker Hexter & Baines just nu så kan ni anmäla er till deras nyhetsbrev och då får ni välkomstpresent på 150kr att handla för! Perfekt med lite rabatt så här i juletid, eller hur!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!