10 november 2016

VACKERT JULPYNT FRÅN ILLUMS BOLIGHUS






KLASSISKT, STILRENT OCH SPARSMAKAT


För några veckor sen sprang jag in om Illums Bolighus på Emporia i Malmö och bad att få fotografera lite för julbloggens skull och det gick finfint. När jag var där tror jag inte att allt hade kommit upp än så jag får åka tillbaka en annan dag och spana lite till. Men många klassiker som säljs här funkar ju året runt. Som Klons Gloria här ovan. Perfekt till jul och nu för tiden finns det en litet glasrör man kan sätta i istället för ett ljus och då kan man sätta i tex en blomma eller vad som.









Det är fortfarande mycket guld och ginster så jag tror att det kommer bli stort i år igen även om jag tror att vi kommande år kommer bli mer traditionella kommande år. Jag gillade takkristallerna och den här söta ängeln.









Lite mer traditionellt, i alla fall färgmässigt. De här julkulorna tycker jag var väldigt vackra och kan nog tänka mig en eller två av dessa. Sifferljus i all ära men jag har ju blivit mer förtjust i de ljusen som är i glas och en etikett på glaset räknar ner dag per dag. Då slipper jag bli stressad av att ljuset brinner för mycket eller för lite :-)











Ja det fanns mycket vackert att titta på även om julavdelningen på Illums i Malmö är marginell jämfört med den i Köpenhamn. Men dit ska jag om drygt två veckor och ska passa på att gå en lååååång rund där inne och låtsas att plånboken är tjock som en hästhandlares och att jag hade kunnat köpa precis vad jag ville. Men för er om inte kommer iväg till Köpenhamn, man hinner ju inte allt, så är Illums Bolighus på Emporia i Malmö ett fullgott alternativt (ja i alla fall om man bor i Skåne).








2 kommentarer:

  1. Mycket fint på Illum Bolighaus, jag önskar jag hade haft den affären lite närmare, speciellt vid jul =). Gloria ljusstaken är verkligen en fin ljusstake vid jul!

    SvaraRadera
  2. Åh, Illum Bolighus i Köpenhamn är verkligen en julälskares våta dröm i december! Trist bara att de har dragit ner på säsongstorget resten av året, tidigare var det ju jul året om där! :)
    Åker också dit snart, längtar redan!!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!