22 november 2016

SMÅ JULE SHOTS







EN HUT OM DAGEN ÄR BRA FÖR MAGEN?


Danskarna är ju för roliga. I förra veckan var mannen i Köpenhamn och han passade på att handla med sig lite mat hem och då fann han denna som han givetvis var tvungen att köpa för att den bara är så himla kul. & dansk. Mycket dansk. Kommer från SuperShots.dk men Johan köpte den på det stora varuhuset Fields som ligger mellan Köpenhamn och Kastrup.


Den smakar alltså pepparmynta så jag antar att det är ännu en sak i jul som smakar eller liknar polkagris. Undrar hur det kommer sig att så många fick samma idé samtidigt. Känns nästan som om de har ett konvent och bestämmer "I år ska vi gynna polkagrisbranschen, ALLT, ska ha polkagris i sig". Inget fel i det. Polkagrisar brukar gå hem hos de flesta.









Så då har vi ännu en kalender här hemma :-) Inget fel i det och jag och mannen får väl dela på shooten eller ta varannan dag eller hur det nu blir. Om den är god vill säga. Jag är ingen sprit/shot-fantast och dricker mest snaps till jul för att det hör till. Förutom min egengjorda snaps, den är god på riktigt men inte ens den blir det mer än 2-3 av och då bits det av många gånger.






Funderar lite på hur man gör fram till den fjärde december, ska man bara chansa på hur stor en shot är eller ska man mäta upp 4,1 cl i ett litet glas och ta sig sin kvällshut (ja den lär INTE öppnas på morgonen). Ska i alla fall bli mycket spännande och kul med en annorlunda adventskalender, det har ju varit en tydlig trend de senare åren att även vuxna vill ha adventskalendrar (och då syftar jag inte främst på sprit utan på finare choklad, lakrits, smink osv). Undrar om Tiffany's i New York har en och vad en sådan is så fall kostar... *Betty Boop ögon*







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!