9 november 2016

JULEMUFFINS A LA PEPPARKAKA OCH LINGON



pepparkaksmuffins

pepparkaksmuffins




NÄR MAN INTE ORKAR BAKA SJÄLV


Hembakt är väl alltid godast men ibland har man inte tid, lust eller ork och då är det ju bra att det finns alternativ. Jag till exempel är ingen bagare, jag lagar gärna mat men bakar sällan (förutom vid jul och när det gäller tårta) så för mig är det perfekt att ha ett paket pepparkaksmuffins hemma om man får oväntade gäster nu vid jul. Ja, eller en blandning av lite muffins, pepparkakor etc.


Men då måste man ju veta hur de smakar. Så därför testsmakade vi dessa igår. Mjuka Julemuffins med smak av pepparkaka och lingon. Hela familjen tyckte att dessa var goda och alla utom en (jag) fick iaf ett lingon i sin muffins. Lite torra kanske men det brukar ju muffins vara å andra sidan. Jag tycker att de är så pass bra att man definitivt kan servera dessa utan att skämmas. Kanske ska man pudra på lite extra florsocker på eftersom det som redan finns på dem försvinner lite pga plasten.



Så har du inget hembakat himma så går det alldeles utmärkt att servera detta till kaffet, glöggen eller ett glas mjölk.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!