25 november 2016

JULPIMPAT DRINKVAGNEN







GLÖGGVAGN JULEXTRAVAGANZA


Eftersom vi ska ha dryckesprovning med glögg- och om drygt två veckor, i kombination med Ugly Christmas Sweather party, så var det ju hög tid att julpimpa drinkvagnen. Bort med de drycker som mest står där för att vara snygga och fram med de juldrycker som ska testas och bjudas på under adventshelgerna. Det saknas en ljusslinga men den kommer nog i morgon.








Så här ser vagnen ut tom, ett loppisfynd jag hittade för drygt ett och ett halvt år sen för 100 riksdaler. Mycket nöjd. Bra med att byta drycker är att det blir lite lättare att damma och feja, nu är den dammfri (en vecka eller så antar jag). Jag är inte så bra på just den grejen annars.







Nomnomomnom. Hello Saturnus Premium glögg 2,2 %.







En gran-på-taket-bil utplacerad = check. Från House Doctor. Tillsammans med glögglas och små skedar från Lagerhaus. Gillar tunna glas. i alla former.








Naturligtvis måste det finnas helt alkoholfri glögg för de gäster som inte villa ha alkohol eller om barnen vill smaka. Vi har även en polkagrisglögg som ska bli riktigt spännande









Så, en sak i huset är iaf julpimpad och jag slipper bry mig om i morgon. Det blir tillräckligt mycket fejande under morgondagen ändå. Men nu är det sovdags för jag är så trött så att ögonen går i kors och i morgon behövs det mycket energi och glädje.



Så fredag i morgon och snart första advent. Tjoohoo.







1 kommentar:

  1. Vilken fin dryckesvagn! Bubblan med granen på taket är en favorit som jag klickade hem efter tips från dig faktiskt :) Var kan man tänkas köpa den spännande shotdrickan med pepparmintssmak?

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!