3 november 2014

Julmarknad på Huseby bruk 8-16 november











NORDENS STÖRSTA JULMÄSSA



I helgen går nordens största julmässa av stapel, Huseby bruks årliga julmässa, och jag är såååå sugen på att åka dit. Har du möjlighet så tycker jag definitivt att du ska ta dig dit, marknaden är öppen från lördag den 8:e november till söndagen den 16:e november. Dock lite olika öppettider beroende på dag så kika in på sidan för exakta tider.



Över 170 utställare, massor av mat, hantverk, tomtar, stämning, djur, slottsvisning, luciatåg, ponnyridning, polkagriskokning, ja allt som du kan tänka dig helt enkelt. Visst låter det fantastiskt. Jag ska se om jag kan få med mannen och/eller barnen någon av helgerna. Det låter som ett utmärkt tillfälle att att sätta igång julen på riktigt tänker jag.



Så det ska jag försöka klämma i helgen eller nästa. Har ni några tips på andra stora, roliga, bra julmarknader? Just denna ligger i Småland, några mil utanför Växjö så den är ju tyvärr inte så lättillgänglig för alla  men kanske för en hel del nere i södra Sverige iaf.




1 kommentar:

  1. Vi ska hälsa på två vänner som bor i småland i helgen, så de frågade om vi ville gå på den julmarknaden (en av dem är nästan like jultokig som jag), självklart blev svaret: JA! Det ska bli jätteroligt!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!