15 november 2014

Längtan efter snö.







LET IT SNOW, LET IT SNOW, LET IT SNOW.




Nu är jag supersugen på snö och blir lika deprimerade varje gång jag spanar in SMHIs webbsida, det är inget snö i antågande, knappt heller någon kyla. Det är mellan 8-10 grader, mulet och regn. Så ser det ut till minst nästa söndag, dvs en vecka innan första advent och det innebär att det med hög sannolikhet inte lär snöa den 1 december.



Det går ju inte att göra något åt vädret, jag vet ju det, ändå kan jag inte låta bli att (hoppfullt I might add) gå in och kolla varje dag, har det ändrat sig nu? Kan snön vara på väg ändå kanske? Kommer kylan? 



Men nej. Det har precis blivit höst, sommaren var lång i år. Men jag hoppas att det snart kommer snö lite längre upp i landet i alla fall, så att de där riktigt fina vinterbilderna börjar sprida sig och så att vi i alla fall kan få se lite snö hos andra. det hade underlättat längtan lite i alla fall.






´






& fram till dess att snön ankommer så tittar jag på gamla bilder, drömmer mig tillbaka till hur det var när vi promenerade kring på den tjockt packade snön och det knarrade under skosulorna. Hur vinden bet i kinderna och näsan blev röd av kyla och vi grillade korv över öppen eld. Hur gott korven smakade efter en lång promenad och hur skönt de var att värma sig vid elden. Det tänker jag tillbaka på och hoppas att snön snart ska komma och förgylla vår värld igen.







LET IT SNOW, LET IT SNOW, LET IT SNOW.







3 kommentarer:

  1. Längtar också så oerhört mycket efter snön! Så typiskt att det ska vara den varmaste november på länge.. man får väl iaf hoppas på snö till jul :)

    SvaraRadera
  2. Försöker övertyga mig själv om att mycket ju kan hända på en månad.. Vill verkligen också ha snö :) Längtar så mycket tills den kommer, och hoppas veerkligen att den hinner komma innan jul!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!