22 september 2016

ICA HEMMA VISAR SIN VERSION AV JULEN 2016






ROSA, SVART, NATUR OCH RÖTT.


ICA hemmas julbilder är ganska spretiga i mitt tycke och jag vet inte riktigt hur de har tänkt i sitt bildspråk. Det är nästan _för_ avskalat. Sen är jag ingen fantast av rosa inslag på julen men det får jag försöka bortse från. Det gäller ju att kunna se lite utanför den berömda boxen.


Jag gillar (fusk?)pälsen ovan, den verkar gosig och härlig en kall vinterdag och den där trälådan kan jag definitivt lägga beslag på. Kanske plantera hyacinter, små granar och annat härligt grönt. Det är ett bra sätt att få in mer grönt i hemmet tycker jag, att använda lådor och liknande och plantera och gruppera blommor i. Kanske några stora julblommor som riktigt svämmar över lådan skulle kunna vara riktigt maffigt och iögonfallande.









Som sagt, rosa till jul är inget för mig men för den som gillar det är ju detta riktigt tjusigt och säkert till bra pris.  Jag gillar dock de små lådorna, de svarta inslagen i år lockar mig mer och mer. Guldkulorna är helt ok och jag hoppas att de har fler inslag av guld i affärerna då det är stort i år igen.






Det här faller mig mer i smaken, svart och med enkla former. Dock känner jag igen formerna på både stjärna, ljusstake i svart och doftljuset från andra tillverkare. Skulle kunna tänka mig den lilla ljusstaken på ett sideboard eller vid en julgrupp. & härligt när den är fylld med kottar. Annars är ju julstjärnan att hänga i fönstret riktigt fin också. Gillar att den är svart.









Här ser vi lite mer traditionella inslag och jag gillar både kuddar, tomten, de små lådorna och de vackra banden. Ljusstaken är gedigen och traditionell men jag gillar inte ljusen så mycket. Däremot tycker jag det är skönt med lite vildvuxen mossa som sticker upp bra ur ljusstaken.









Ja, det var ICAs syn på julen i år. Jag vet inte om det kommer fler bilder men det hoppas jag för det här gör mig inte direkt överväldigad av julkänsla eller julglädje. Det kanske är en medveten strategi att ha det avskalat så att man verkligen ser produkterna men jag vill gärna få en wowkänsla som får mig att vilja rusa till affären och shoppa loss halva sortimentet. Här får jag inte den känslan tyvärr. Eller vad tycker ni?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!