14 november 2014

Pepparkaksdags










PEPPARKAKOR



Det ligger en pepparkaksdeg i kylen och väntar på mig. & i år har jag faktiskt köpt på mig några extra formar, utöver de traditionella som alla har. Efter att i många år har tittat på pepparkaksformarna på Vellingeblomman så slog jag till slut till på tre st när jag var där i helgen. Det blev en pepparkaksgubbe i det mer amerikanska snittet, en katt och en snögubbe. Tror det kan bli gulliga och fina små pepparkakor av dem.



Så i kväll, eller i helgen så ska jag faktiskt ta och baka lite pepparkakor. Det kanske inte blir så många för mitt tålamod när det gäller pepparkaksbak är ganska litet. Men några stycken, som det går att dekorera fint och förhoppningsvis inte bränna i ugnen, några sådana hoppas jag kunna göra. & det ska ni givetvis få se, om det blir något av det hela.



Men vi får se, det kan lika gärna bli katastrof men då får jag väl visa er det istället :-)




1 kommentar:

  1. Nya pepparkaksformar är alltid kul! Lycka till med baket, jag ser fram emot bilder på resultatet sen!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!