9 november 2014

Några steg på tomtestigen.











TOMTAR, TOMTAR ÖVERALLT, TOMTAR.



Idag besökte vi Vellingeblomman och det var en perfekt dag att göra det på, trots att det var en söndag. Vi kom vid elva, det fanns gott om parkeringsplatser och det var inte trångt i gångarna. En perfekt dag för besök alltså. & kameran var med och jag fotograferade högt och lågt. Men plötsligt så slutade kameran att fungera... batteriet var slut. Så amatörmässigt att inte ha kollat upp det tidigare. Så tyvärr blev det inte så många bilder som jag ville men jag får helt klart åka tillbaka för det fanns massor att fotografera. Men några foton fick jag, och de kommer dyka upp i inlägg lite här och där.



Men oavsett en fungerande kamera eller ej så blev det en lyckad tur för min del. Jag fyllde på julgranskulförrådet med kulor i både guld och koppar och det kommer bli hur tjusigt som helst. jag ser framför mig en lite mer amerikansk julgran på något sätt. & jag är glad att jag "vågar" gå från det "traditionella" som alltid funnits under hela min uppväxt och nu har en generösare mening om hur en julgran kan se ut. Jag tror inte det är långt tills det finns både den ena och andra färgen i min julgran. Det är ju kul att variera!




Så som vanligt rekommenderar jag verkligen en tur till Vellingeblomman om det finns tid och ni bor i närheten. Det är sannerligen en upplevelse.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!