27 november 2014

Glögg på en sidogata i Köpenhamn.










ZIRUP



Vi var ju i Köpenhamn i helgen och det vara bara såååå mysigt. Något som är väldigt mysigt med julen i Köpenhamn är att det finns många små pubar/restauranger och julstånd som säljer hemmagjord glögg. & vi "sprang" på precis en sådan på en sidogata till Ströget. Där satte vi oss ner, utomhus, under värmarna och drack het, varm och rätt stark glögg. Det räcker med ett glas om man säger som så. Glöggen var god och inte speciellt söt men de hade stora gröna russin i och de var lite för stora för min smak. Annars? Tiptop!












Supermysigt att kunna sitta ute (även om det var grått och regnade men det glömde vi lätt bort i värmen som spred sig både inom och utanpå oss) och njuta av ett hett glas glögg och världens bästa man (han är också rätt het). Det rekommenderar jag verkligen. Glöggen alltså, mannen låter ni bli ;-)











Ja, Köpenhamn är verkligen supermysigt och stan var riktigt julpyntad redan förra helgen men jag gissar att det är ännu bättre nu. Så passa på att upplev Köpenhamn vackrare än någonsin. Ja, om ni bor i närheten eller så såklart. Jag kommer försöka åka dit minst en gång till innan jul. Inte minst för att försöka hinna med Tivoli (vilket vi inte hann) och för att kunna hoppa runt bland de små restaurangerna och testa deras glögg. Plus julklapphandel. Finns ju hur mycket som helst. & om ni åker, missa inte Saluhallarna på Norreport. Fantastisk atmosfär, handel och känsla. Bästa.



Dagens tips alltså. Köpenhamn.






2 kommentarer:

  1. Gud vad mysigt det ser ut! Blir avis att jag själv inte kan åka ner dit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så himla fint och har du möjlighet att någon gång åka till Köpenhamn över jul så ta den. Kanske ingen snö men det finns så mycket danskt hygge att det blir över till alla som kommer dit. Mycket trevligt,

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!