18 november 2014

Att ha hittat fler chokladkalendrar!









LITE ROLIGARE, LYXIGARE OCH SÄKERT GODARE.



Jag har hittat två chokladkalendrar till som jag tror att ni skulle gilla.



VALRHONA



Den här chokladkalendern har jag faktiskt hemma och det ska bli ett sant nöje att öppna varje lucka och njuta av lyxig choklad. Kalendern innehåller 23 chokladbitar och en överraskning på julafton.


Lite info om Valrhona:



Valrhonachokladens enastående kvalitet beror på minutiöst urval av kakaobönor direkt på utvalda plantager av eget folk. De utvalda plantagerna använder varken besprutningsmedel eller pesticider. När bönorna soltorkats fraktas de till Train-L´Hermitage i Frankrike, där de används till chokladframställning i alla dess former. Valrhona anses idag som världens bästa choklad. (info från inreda.com)



Valrhonakalendern kan ni beställa på Inreda.com



LINDT


En lite billigare kalender är den från Lindt med Lindor-kulor i. För runt 90 riksdaler får ni en underbar chokladkalender, fylld med 24 Lindor-kulor och det vattnas i munnen på mig bara att tänka på saken. Jag hittade denna på Coop Forum men jag antar att den finns på de flesta större matvarubutikerna. Eftersom jag redan har flera fina kalendrar i år så blev det inget inköp av denna (även om jag var sugen) men ni har kanske ännu inte hunnit skaffa någon och då kan det här vara ett bra alternativ både till barn och vuxen.




Enjoy!





1 kommentar:

  1. Åh, visste inte att lindt hade en kalender! Ska nog köpa en till mamma, hon älskar deras choklad! :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!