9 november 2014

Julig frukost







PEPPARKAKSFIL



Ett tips så här på söndagsmorgonen, Pepparkaksfil från Skånemejerierna. Den perfekta matchen mellan pepparkaka och fil. Söt men lite syrlig och massor av juliga smakämnen. Det smakar verkligen mycket pepparkaka och lite fil (jag gillar inte fil men var ju tvungen att testa... ja ni vet). Jag tyckte den här var god även om jag tror att man tröttnar på den rätt snabbt, jag åt den dock utan något till så då blir det väldigt mycket pepparkaka och väldigt lite frukostkänsla. Men en god äpplemüsli eller så till så blir det nog den nog väldigt god.



Så, dagens tips, pepparkaksfil. & snart är det dags för mig att bege mig till Vellingeblomman för årets julutställning. Som jag har längtat!






5 kommentarer:

  1. Va härligt!
    Man kanske skulle våga sig på att prova den då! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte vågat mig på den än, tycker kombon låter lite skum, haha. Men kanske ska göra ett försök ändå, för vad förlorar jag på det ;)

    SvaraRadera
  3. Har inte provat skånemejeriets pepparkaksfil tidigare, men de jag har provat har inte vart allt för smakrika. Brukar annars bryta i lite riktiga pepparkakor! Funkar minst lika bra det också.

    SvaraRadera
  4. Har inte sätt den i någon affär här än iaf, man får väl hoppas på att det kommer :)

    SvaraRadera
  5. Oj, jag som älskar fil, och jul, hihi. Men den smakkombinationen låter något suspekt, vet inte om jag känner mej jättesugen. Men måste såklart prova, om jag hittar den på andra sidan gränsen. :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!