23 november 2014

Julklappstips till tweenies.








JULKLAPPAR



Dags för lite julklappar åt vår lilla tweenie. Tio år men på väg mot det elfte. En svår ålder, de önskar sig inte leksaker och kläder blir svårare och svårare att köpa. Jag har iaf samlat ihop lite som vår tweenie önskar sig och det kanske kan vara ett tips till er och era barn.


Here we go.


KLÄDER: Jeans från Kidsbrandstore.se och mjuk, gosig tröja från H&M (just gosiga kläder verkar vara oerhört populärt, sådana man gärna kan klappa lite på och utbrista "Åhhh va mjukt"


FUNLOOM: Små gummiband som man kan virka ihop till armband, broscher och halsband. Mycket poppis hemma hos oss i höst. Tipsar här om ett startpaket men sen kan man variera gummibandsfärgerna i en evighet och på Youtube finns det massor med tutorials. Dessa kommer från BR.


BOKMÄRKEN: Mitt i denna teknikvärld har de börjat samla och byta bokmärken. Som en flashback till svunnen tid. Kul att gamla lekar kommer tillbaka. Dessa hittade jag på Pyzzel.com


NAGELKONST: Nagellack är väldigt populärt hemma hos oss och just de här små blommorna etc som man kan klistra på ovanpå nagellacket eller rakt på nageln är tydligen världens grej. Så ett set med nagellack, nagelackspenna och lite klistermärken och pärlor blir perfekt! Dessa hittade jag på Bluebox.se.


BOK: Böcker är bra och den enda sak som jag själv alltid önskar mig. Här är det vinnaren av Augustpriset 2008 som berättar om det stora äventyret. Finns på Adlibris.


PLANSCH: Egentligen önskar sig tweenien en plansch på en minigris men det har jag inte lyckats hitta så det får illustreras av en annan söt bild. Men att kunna sätta upp lite fina bilder på väggarna börjar bli intressant. Den här kommer från easyart


SMYCKE: Tweenien samlar på berlocker till sitt armband. I år kanske det blir ett träd med en söt fågel. Finns massor av fina berlocker så det enda som är svårt är att bestämma sig. Denna kommer från Thomas Sabo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!