1 november 2014

Jul från Broste Copenhagen

















DANSK INSPIRATION




Som ni vet vid det här laget älskar jag den danska inredningsstilen och kanske ännu mer vid jul. & i år har Brorste Copenhagen släppt så otroligt vackra inspirationsbilder att jag vill hoppa in i min bil, köra över bron och bara shoppa med mig prick allt hem.



Det finns så mycket i de här bilderna som jag tycker om och som jag vill anamma, men det är ju rätt svårt att få det precis lika snyggt i sitt eget hem, här ska designljusstakar gärna kunna bo ihop med morfars gamla smidda God Jul-bokstäver. Det är ju dessutom en helhet här hemma och inte en kamerabilds verklighet som ska stämma överens. Men jag älskar kamerans verklighet, i alla fall för att få inspiration och känna jullängtan och längtan efter vackra ting.



Broste gör det bra tycker jag, tycker om det naturliga avskalade, vi ser mycket taklökar, ekollon, kottar och dova färger. Vackert. För den som gillar rött finns det kanske inte så mycket att hämta men man kan ju blanda upp det röda med det naturliga om man vill. Så kanske finns det något även för den som gillar den mer färgsprakande julen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!