22 november 2014

Julklappstips till en åttaåring








JULKLAPPAR



Det börjar verkligen bli dags att fundera på det där med julklappar om ni inte redan gjort det. Som lite hjälp på traven har jag satt ihop några saker som jag vet att vår åttaåring i alla fall hade blivit glad för och i varierad prisklass.



LEGO: Lego går alltid hem hos oss. Här har jag valt ut en brandbil, ett beach house och Lego - Filmen. Finns på BR.


TRASH PACKS: Oerhört populärt bland skolbarnen i åttaåringens klass. De byter, samlar och leker med dem. Här har jag valt ut två olika paket, ett med 12 figurer och en samlartunna att ha sina Trash packs i. Finns på BR.


POKÉMON: Även detta oerhört populärt på skolan. Det byts, samlas och spelas med en faslig iver. Korten köper man för sig själv och sen kan man samla dem i en samlarpärm för att hålla ordning på dem. Finns på BR.


PRUTTKUDDE: Vilket barn skrattar inte så att det kiknar när någon råkar sätta sig på en väl gömd pruttkudde? En fantastiskt bra liten skämtsak som dessutom inte luktar, så som det brukar göra av pruttar. Finns på BR.


BOK: Sista delen av en triologi som våra barn älskat. Denna blir det i gemensam julklapp och som sedan läses varje kväll innan läggdags. Både mysigt och viktigt. Finns på bla Adlibris.


SJÄLVLYSANDE STJÄRNOR: Mysigt att se tända stjärnor i taket när liten ska gå och lägga sig. Mysfaktor hög för både vuxen och barn, Finns på BR.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!