17 november 2014

Mer från Tjolöholms slotts julmarknad





















MER JULMARKNAD.



Som jag sa så blev det många bilder från Tjolöholms slotts julmarknad och här har ni ännu en bildkavalkad. Jag bara älskar julstämningen som dessa bilder ger mig, det är en sådan skön atmosfär och jag känner fortfarande doften av varm glögg, frustande hästar, nybakade bröd och rökt korv. Det är ju en sådan viktig del av julen, dofterna. Varje morgon här hemma, när jag kommer in i köket, så slår julkänslan mot mig. Våra hyacinter har slagit ut och det doftar kungligt! Ungefär så var det på julmarknaden, det doftade jul.



& ser ni bilden näst längt upp? Den med fårfällarna Det var en man som sålde dessa vackra fällar och jag höll på att gå bananas men det slutade till slut med att jag inte köpte något. Jag skulle ju vilja ha åtta fällar, att ha en på varje stol i vardagsrummet för känsla, mjukhet och intryck. & fastän fällarna hade ett grymt pris, 590 kr per fäll, så hade det blivit lite väl saftigt.  Så jag funderade på om jag skulle köpa två vita men insåg att vår svarta katt  inte är en bra kombination med vita fällar. Så jag fick stå över den här gången. Men hett tips till er andra, 590 kr för dessa fantastiska fällar är ett riktigt bra pris.



Det här var min start på det riktigt riktigt juliga och nu känner jag att det t.o.m är dags att börja lyssna på julmusik, en och en halv vecka innan det egentligen är "tillåtet". Men marknaden tände jullängtan lite extra och öppnade dammarna och nu går det inte att låta bli känslan att det är dags.




Julen 2014. Det är dags nu!






2 kommentarer:

  1. Ser så mysigt ut. Längtar tills julmarknad här nära oss.

    SvaraRadera
  2. Gud vad fint slottet är! Särskilt med belysningen :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!