3 november 2014

Indisk jul











LAGOM MED RÖTT




Indiska lockar oss med vackra, inbjudande bilder som får mitt hjärta att gå woop, woop. Jag blir ju lätt så, av allting som har med julen att göra (förutom kitsch, kitsch har jag lite svårt för) och det här är inget undantag. Det är så ljust och vackert och speglar hur det finns många olika stilar att ta sig an på jul. Och alla är rätt, så länge den som pyntar och fejar tycker om det så är det rätt.



Jag gillar det här, supermycket. Trots att jag troligtvis inte skulle anamma speciellt mycket i min egen julpyntning så är det så vackert och stämningsfullt (och ja, det är ju såklart pressbilder och de vet ju hur man gör, det får man ge dem :-)). Men det är helheten jag gillar, ljuset, stämningen, att känna det som att jag kommer till ett hem där jag blir bjuden på en himmelsk julfrukost. Med vörtbröd, chailatte och julost. Med clementiner som doftar sött, hyacinter som doftar jul och rökelse som doftar  kryddigt och mustigt. Precis den känslan får jag av Indiskas pressbilder. En bra harmoni av det svenska blandat med det mer svulstiga, det utsmyckade, det inte så återhållsamma. & givetvis en stor dos storstad.




Gillar ni detta ska ni såklart bege er till Indiska och kika på vad de har i sina butiker, kanske hittar ni precis rätt saker för er jul?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!