19 november 2014

Christmas in a jar














JUL I EN BURK.



Jag har julpysslat lite igen, det börjar ju verkligen bli hög tid att ta tag i den där högen med blivande julpyssel som jag skaffat på mig inför julen. Jag kan dock inte pyssla utan julmusik, det går bara inte, så jag har faktiskt lyssnat på julmusik trots att det (när jag pysslade) var två veckor till första advent. Men jag har ju levt, andats och tänkt jul sen augusti så det är väl inte mer än rätt att jag börjar lite tidigare än vanligt.



I alla fall så har jag gjort dessa "Christmas in a Jar"-pyssel som är superlätta men sååå söta. Jag älskar idén och den går ju att variera i (nästan) all oändlighet. Jag har införskaffat två olika glasbehållare, dels två små burkar från Åhléns och dels två glaskupor som jag hittade på rea på Hemtex. Perfekta att göra sina egna små snölandskap i.



De söta djuren har jag köpt dels på BR och dels på Panduro Hobby och granarna kommer från Panduro Hobby och TGR. Snön har jag köpt på ICA Maxi. Man kan m.a.o hitta rekvisita lite var som. Bara fantasin sätter gränser som det brukar heta.



Förutom det jag listat ovan så behöver man lite klister för att klistra fast figurerna i locket eller i botten. Sen är det bara att sätta igång. Klistra fast de figurer ni vill i locket, låt torka. Vill ni ha lite snökänsla på glaset i burken så spraya lite lätt med snöspray på insidan för att få lite snöigt-fönster-känsla. Häll i lite snö i burken och när limmet har torkat skruvar ni på locket på burken och vänder den upp å ner på. Superenkelt! Lycka till!






1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!