10 november 2014

Första lussekatterna










SAFFRANSBULLAR



Jag har inte startat julbaket än men boy va jag inte kunde hålla mig när jag spatserade förbi dessa godingar på Vellingeblomman. De var svindyra men så värt pengarna. Det blev både kvällsfika och frukost. Hmm, I'm a lucky girl! Bästa sättet att starta en ny vecka på tycker jag. Kaffe och en varm lussebulle. Julkänsla galore.



Snart ska jag baka mina egna men tills dess får dessa absolut duga, och de gör de med råge. Så nu har jag julstämning redan på morgonen en grå vecka i november då det bara är 44 dagar kvar till julafton och 21 dagar till första advent. Woohoo, nu börjar det liksom ta sig på allvar. Det är definitivt legitimt att dricka glögg, julmust, äta lussekatter och köpa julklappar!



HURRA!'




3 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig, nu är det legitimt!
    Såg att Skogaholm hade små lussebullar (typ Pågens kanelgifflar) som jag kan äta. Hurra, nu ska det köpas hem en påse.
    Ha en fin måndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Mmm så gott! Vi köpte saffransknutor nrä vi var på julmarknad i helgen men nu längtar jag till hembakat.

    SvaraRadera
  3. Det ser verkligen supergott ut !

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!