12 november 2014

Så mycket att göra, så lite tid.








12 YNKLIGA DAGAR



När jag räknar efter, och räknar efter, det gör jag ofta som den kalenderbitare jag i ordets rätta bemärkelse sannerligen är. Då inser jag att det faktiskt inte finns så himla mycket tid över till att göra allt det där jag vill göra innan julafton ankommer med buller och brak. För egentligen finns det bara tid för mig att fixa och dona med julförberedelser på helgerna och det är definitivt enda gången det är möjligt att fotografera, när ljuset är framme och skänker fotografierna en gnutta värdighet.



Så lite krasst har jag i runda slängar 12 dagar att fixa ihop allting på. Vissa saker hinner jag som tur var med på kvällarna men det går inte att fotografera då. Så då blir det att använda bilder från ett annat tillfälle, som bilden ovan, den tog jag när jag var på Vellingeblomman. Men den funkar även till det här inlägget och det är ju tur det :-)



Men 12 dagar alltså, det är ju inte jättemycket direkt. & vissa av de där dagarna är redan upptagna av andra grejer. På lördag drar jag tex till Fjärås och Tjolöholms julmarknad och i början av december är det tänkt att jag ska upp till Stockholm en dag eller två. Sen ska jag försöka gå på och ha julfest plus att jag gärna vill åka till Göteborg eller Köpenhamn och sova över. Det går inte riktigt ihop men några av sakerna ska jag väl i alla fall kunna göra hoppas jag. Helst skulle jag velat ha varit ledig hela december, det hade varit synnerligen perfekt.



12 dagar alltså, japp, det är bara att sätta fart, skriva en lista på allt jag vill göra, för några egentliga måsten finns faktiskt inte. Jo, julklappar ska köpas men det kan jag göra på nätet, skinkan ska griljeras men det gör mannen, maten ska handlas men det gör jag ju varje vecka ändå, julkorten ska iofs meckas ihop och skickas och det borde jag ta tag i pronto.



Hur ser det ut för er läsare, bloggare etc. Är ni stressade, har ni mycket som måste göras eller som ni vill göra osv. Berätta gärna jag är jättenyfiken!





Ha en fin onsdagskväll!




3 kommentarer:

  1. Jag känner också att tiden bara skenar iväg.. har massa att gör och så lite tid kvar! :)

    SvaraRadera
  2. Känner att tiden skenar men jag tar det jag hinner. Det andra får vara.

    SvaraRadera
  3. Jag pysslar inte särskilt mycket. Vi gör smällkarameller. Det är ett måste. Och jag binder kransar. Inget av det tar någon större tid i anspråk. Vi bakar lite grann. Självklart lussebullar och peppisar. Resten av familjen gör pepparkakshus. But that's it. Nej förlåt. Monica A wienernougat. Pyntar det gör jag vid två tillfällen. Eller tre om man räknar med julgranen den 23:e. Så nej jag är inte särskilt stressad. Lite tråkigt att vi ska få alla fönster utbytta i slutet av november. Det gör att stjärnor och stakar i fönstrena kanske kommer upp något senare än vanligt. Men jag får väl braska på med slingor lite här och där istället. Kram

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!